2. nap

Először Déva várát tekintettük meg, ahol részleteket olvastak fel a diákok a "Kőműves Kelemen" című balladából és kiselőadás hangzott el a várról.Még a délelőtt folyamán meglátogattuk a Bőjte Csaba - ferences rendi szerzetes- által alapított árvaház, a dévai Magyarok Nagyasszonya Gyermekotthont, ahol adományt adtunk át, előadást hallgattunk meg és megnéztük a bentlakó gyerekekkel közösen a gyerekmunkákat.

hat-14-01-0493-034-deva-magyarok_nagyasszonya_gyermekotthon-kiallitas.JPG

Menet közben a buszon meghallgattuk a Szászvároshoz kapcsolódó kiselőadásokat.A belvárosban megtekintettünk több műemlék épületet, úgymint a Vulcu-üzlethelyiséget, az egykori Ardeleana bank épületét, a várat, majd a Városházát.

Ezután rövid kirándulást tettünk a Csolnakosi - tóhoz, mely egy mesterségesen felduzzasztott víztározó a Ruszka-havas hegység keleti nyúlványai között.A tó délnyugati csücskében megtaláltuk a királybányai templom romjait.

Vacsora után az egyik szálláson - Gizi néniéknél - gyűltünk össze, ahol a tanulók elkészítették a napi úti beszámolókat és köttelen beszélgetés formájában feldolgoztuk a napoi eseményeket. Ezután beszéltük át a másnapi teendőket, és ahol még kellett finomították a tanulók a kiselőadásokat. Az est további részében az iskola előtti téren tanulóink a helyi fiatalokkal játszottak komoly focimeccset, míg a lányok szurkoltak nekik.